Hem
Doritos kampanjade under slagorden ”Crash the Super Bowl”. (TT)

Varumärket som vann mest på Super Bowl

Det varumärke som twittrades flitigast under Super Bowl-finalen annonserade inte under själva matchen, utan valde istället att köra sin reklam under en av de billigare förmatcherna, skriver Business Insider. Strategin gav utdelning för försäkringsbolaget Esurance, som twittrades hela 835 101 gånger under matchen. Företaget utlyste liksom förra året en utlottning av en miljon dollar till någon av de som under matchen twittrade hashtaggen #EsuranceSweepstakes.
Över 800 000 tweets är överlägset många fler än tvåan, Doritos, som twittrades 238 770 gånger. Doritos har dessutom fått kritik för sin reklamfilm, som visar en blivande pappa som hellre äter chips en är uppmärksam när hans fru genomgår en ultraljudsundersökning, skriver Bloomberg.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen