Hem
Beatrice Karinsdotter och maken Theodors driver företaget Training for Love. (Jan Dahlqvist 2016)
AlmiANNONS

”Vi har inte bara överlevt – vi har också utvecklats”

När corona-pandemin slog till gick Beatrice Karinsdotter och maken Theodors företag Training for Love från 100 till 0.

– Vi blev tvungna att ställa in alla våra utbildningar och coaching för par eftersom träffarna skedde fysiskt. Men som tur var hade vi så smått börjat flytta in i det digitala rummet några månader innan, säger Beatrice Karinsdotter.

Redan innan corona-pandemin blev ett faktum hade Training for Love kommit i kontakt med Almi som hjälpt till att se över bolagets helhetsbild.

– Som småföretagare måste man vara duktig på allt och vi kände att vi kommit till en punkt där vi behövde lite stöd. Det var då Almi kom in i bilden och vi tänkte bara ”wow, så mycket energi och kunskap”. Det kändes nästan som vår rådgivare var anställd hos oss, säger Beatrice Karinsdotter.

Fungerar att arbeta helt digitalt

Training for Love har tagit del av Almis satsning inom digitalisering.

– I dag kör vi alla våra utbildningar digitalt. Från att ha varit begränsade till storstaden kan nu par från hela landet få coachning i kärlek av oss och vi vet att det fungerar att jobba digitalt – hela vägen. Vi hade nog inte varit där vi är i idag utan Almi. Vi har inte bara överlevt – vi har också utvecklats, säger Beatrice Karinsdotter.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.