Hem

Viaplay lanseras på fem nya marknader

Nent lanserar sin streamingtjänst Viaplay på fem nya marknader och siktar nu på 12 miljoner abonnenter i slutet av 2025 i stället för det tidigare målet om 10,5 miljoner, enligt ett pressmeddelande.

Lanseringen sker i Storbritannien, Kanada, Tyskland och Schweiz, vilket gör att Viaplay finns tillgängligt på 16 marknader, en mer än fjolårets mål.

Nent skriver att koncernen under femårsperioden fram till 2025 väntar en årlig organisk försäljningstillväxt i det övre intervallet av målet cirka 18-20 procent och cirka 13-15 procent för den nordiska verksamheten, med nytt mål för genomsnittlig årlig organisk försäljningstillväxt om cirka 23-25 procent för Viaplay i Norden.

– Vi investerar i denna tillväxt nu för att dra nytta av möjligheten som skapas när övergången till streamingtittande fortsätter att accelerera, och efterfrågan på högkvalitativa och lokalt relevanta berättelser ökar, säger Nents vd Anders Jensen.

Erbjudande: Läs Omni Ekonomi gratis i höst

Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp för affärsläsare. Omni Ekonomi ger Sveriges bästa bevakning av börs-, bolags- och marknadsnyheter. Omnis läsare erbjuds nu att läsa Omni Ekonomi gratis hela hösten (två månader, värde 318 kronor). Erbjudandet är helt utan förpliktelser, det blir ingen automatisk förlängning och du behöver inte ange något kreditkortsnummer.

Erbjudandet gäller endast dig som inte har nyttjat prova-på-erbjudande från Omni Ekonomi tidigare.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen