Hem
Shane Smith. (Charles Sykes / TT / NTB Scanpix)

Viceland breder ut sig – ska lanseras i 50 länder

Shane Smiths spirande medieimperium Vice Media kommer att lanseras sin tv-kanal Viceland i mer än 50 länder i år. Det rapporterar Deadline.
– Det rapporterades tidigare i år att jag skulle ha sagt att vi skulle starta Viceland i 12 länder på 12 månader. Men det är inte sant, sa medgrundaren och vd:n Smith vid Cannes Lions reklamfestivalen på onsdagen.
– Vi kommer i själva verket att lanseras i 44 länder och göra Viceland den snabbast växande tv-kanalen i historien.
Tidigare i år började Vice sända i USA och flera europeiska länder.

bakgrund
 
Viceland
Wikipedia (en)
Viceland (stylized as VICELAND) is a multinational television channel brand owned and programmed by Vice Media. Viceland launched on February 29, 2016 with the simultaneous launch of two Viceland-branded cable channels; one in the United States which is a joint venture majority-owned by A&E Networks (who owns a 10% stake in Vice Media, alongside a separate 10% stake owned directly by A&E's co-owner Disney), and in Canada, where Viceland operates as a Category A-licensed specialty channel majority-owned by Rogers Media. Viceland respectively replaced the U.S. version of H2 and the Canadian version of Bio. Operating under the creative direction of film director Spike Jonze, Viceland has a focus on lifestyle-oriented documentary and reality series aimed towards millennials, leveraging the resources of Vice's verticals with new original series, along with adaptations of and reruns of existing Vice web series. The network's launch programs featured programs hosted by existing Vice personalities such as Action Bronson and Thomas Morton, as well as notable figures such as Eddie Huang, Ellen Page, and Lance Bangs.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen