Hem
Arkivbild, Viggo Cavling. (FREDRIK PERSSON / TT / TT NYHETSBYRÅN)

Viggo Cavling: ”Misslyckades att anpassa marknaden”

”Ett stort fel som många teknikbolag gör är att de försöker konkurrera med teknik, när de istället borde konkurrera med användarvänlighet och flexibiltet”, skriver medieprofilen Viggo Cavling i en analytisk krönika hos Breakit.
Han skriver om Christian Sandström, professor på Chalmers, som försökt förstå när ledningen i företag på deken har förstått vartåt det barkade.
”...Om du är ett stort företag ska du försöka tänka som en liten startup. Målet måste vara att omskapa istället för att bevaka och bevara den marknad ditt företag har skapat. Det var detta som Groupon misslyckades med.”

bakgrund
 
Groupon
Wikipedia (en)
Groupon is a global e-commerce marketplace connecting millions of subscribers with local merchants by offering activities, travel, goods and services in more than 45 countries. Groupon was launched in November 2008, and the first market for Groupon was Chicago, followed soon thereafter by Boston, New York City, and Toronto. By October 2010 Groupon served more than 150 markets in North America and 100 markets in Europe, Asia, and South America, and had 35 million registered users. By the end of March 2015, Groupon served more than 500 markets worldwide, nearly 48.1 million active customers and featured more than 425,000 active deals globally. The idea for Groupon was created by now-ousted CEO and Pittsburgh native Andrew Mason. The idea subsequently gained the attention of his former employer, Eric Lefkofsky, who provided $1 million in "seed money" to develop the idea. In April 2010, the company was valued at $1.35 billion. According to a December 2010 report conducted by Groupon's marketing association and reported in Forbes magazine and the Wall Street Journal, Groupon was "projecting that the company is on pace to make $1 billion in sales faster than any other business, ever." In its first earnings release as a public company, Groupon reported a 2011 fourth-quarter loss of $9.8 million on an adjusted basis, disappointing investors. Additional investor concern arose after the company restated 2011 revenues downward in March 2012.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen