15 år sedan sist – nu öppnar H&M för nya köp
H&M:s nya affärsområde New Growth and Ventures, med Nanna Andersen i spetsen, är öppna för nya förvärv, rapporterar DI Digital.
Klädjättens senaste köp, borträknad Sellpy, var för 15 år sedan då H&M köpte Monki och Weekday.
– Klart är att vi kommer att leta efter lönsamma kvalitetsbolag med någon sorts synergi till H&M-gruppen, säger Andersen till sajten.
Trots att rena förvärv lyst med sin frånvaro sedan 2008, har H&M under åren investerat friskt i externa bolag – däribland Renewcell och AI-bolaget Smartex.
Läs mer
Navigera det ekonomiska läget med Omni Ekonomi
Inflation, räntehöjningar och svängande börsrörelser – hur navigerar man det utmanande ekonomiska läget?
Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande bevakning av börs- och bolagsnyheter. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att hantera marknaderna.