Kontroversiell studie: Omega-3 kan ge allergi
Omättat fett presenteras ofta som det nyttiga fettet men nu visar ny forskning från Göteborgs universitet, Chalmers och Umeå universitet att omega-3 kan öka risken för allergier hos barn. Resultaten är kontroversiella, tidigare har man till och med trott att omega-3 motverkar allergier.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen