Annonsstudion bakom Omni bäst i världen
Omni har från start varit pionjärer i Sverige med native advertising. I dag kommer 70 procent av Omnis och Omni Ekonomis intäkter från native advertising, som enklast beskrivs som de annonsmärkta artiklarna i appen.
Nu har stjärnorna bakom Omnis annonskoncept prisats som världens bästa annonsstudio. I prestigefyllda Native Advertising Awards i Berlin vann annonsstudion, Schibsted Brand Studio, i kategorin “Native Advertising Agency/Studio of the Year (under 20 employees)”.
Schibsted Brand Studio är en del av Schibsted Sales & Inventory som står för all annonsförsäljning i Omni.
– Det känns fantastiskt och är ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att vi skapar effekt för våra kunder. Jag är så stolt över mitt team, säger Karin Schmidt, tillförordnad chef för Schibsted Brand Studio & Insight.
Om Omnis annonsförsäljning
All Omnis annonsförsäljning sker genom det koncerngemensamma bolaget Schibsted Sales & Inventory. De arbetar även med alla andra Schibsted-ägda bolag, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Blocket etc.
När Omni grundades och började med native advertising 2013 så hade bolaget en egen säljavdelning och egen studio för produktion av native advertising. Sedan ett par år utgör den avdelningen i stället grunden till det som är Schibsted Brand Studio, som i dag säljer och producerar all native advertising för Schibsteds bolag.