Hem
Staples Branding SolutionsANNONS

Att betala frakt gynnar både dig och miljön

Det kan kännas smidigt att ha frakten inkluderad i priset, men faktum är att det kostar dig mer än du tror. Genom att visa och debitera transportkostnaden separat vill Staples ge sina kunder bättre möjligheter att göra både ekonomiska och klimatsmarta val.

– Fraktfritt är sällan fraktfritt på riktigt. Vi är hellre helt transparenta och agerar rådgivande gentemot våra kunder för att visa hur de kan minska transportkostnaderna, i stället för att baka in dem i produkternas pris, säger Fredrik Marcus, sales director för Staples i Sverige.

På Staples vill man optimera alla delar av logistikkedjan, från leverantörer, via lager och hela vägen till kund. Även du som kund kan påverka dina egna transportkostnader.

– Det finns mycket du som avtalskund kan göra för att underlätta både för dig själv och miljön. Ett exempel är att samla ihop din beställning till en större order, istället för att sprida ut den på flera små, säger Fredrik Marcus.

Transporterna står visserligen endast för cirka tre procent av den totala kostnaden, men det är det något av det enklaste man kan påverka. Genom att redovisa fraktens pris ger Staples sina kunder ett starkt incitament att bidra till en hållbar förändring.

Fakta:

Som ledande leverantör av kontorsmaterial och integrerade lösningar för små, medelstora och stora företag har Staples gedigen kunskap om arbetsplatser. Med ett brett utbud av produkter och lösningar som kan skräddarsys samarbetar Staples experter med dig, för att säkerställa att din arbetsplats har allt som behövs för att användas optimalt – when your space works, everything works.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.