Baren i Crans-Montana kommer aldrig att återöppnas
Den schweiziska baren Le Constellation i Crans-Montana, där 41 personer dog i en brand på nyårsafton, kommer aldrig att återöppna. Det säger regionens guvernör Christophe Darbellay till Le Temps.
I stället ska lokalen byggas om till en mötesplats för ungdomar. 17 av de personer som dog i branden var under 16 år.
– Den här platsen måste vara till för unga människor, säger Darbellay.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen