Hem
Blueskys vd Jay Graber (Shutterstock)

Bluesky utesluter inte att införa annonser

Den sociala plattformen Bluesky har sett en enorm användartillväxt sedan det amerikanska presidentvalet, och bolaget har börjat få uppmärksamhet från investerare. Men det är ingen självklarhet att plattformen kommer att förbli annonsfri, som idag.
Det skriver Techcrunch, som ställt frågan direkt till vd:n Jay Graber, som svarade att hon tror att det inte nödvändigtvis kommer att förbli en annonsfri tjänst.

Det var i samband med Techcrunch-eventet Strictly VC i San Francisco som uttalandet från Graber kom. Graber betonade samtidigt att en eventuell annonssatsning skulle bli tydligt driven av användarnas intentioner och intressen.

”Vi vill hålla våra incitament i linje med våra användare och försäkra oss om att vi inte blir en modell där användarens uppmärksamhet är produkten” sade Graber.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen