Hem
(Amir Nabizadeh/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Branschen sågar Amazons lansering: ”Ett hastverk”

Amazons svenska sajt är ett hastverk full av dåliga översättningar, konstiga prissättningar och med fel bilder till vissa produkter. Det säger två branschaktörer till SVT Nyheter.

– Hade det inte stått Amazon.se så hade ingen handlat där, säger Jonas Arnberg, vd på HUI Research.

Pricerunners vd Nicklas Storåkers menar att det är tydligt att Amazon haft väldigt bråttom att komma ut innan ”Black Friday” och julhandeln.

– Då har kvaliteten fått stryka på foten, säger han.

En talesperson för Amazon medger att det finns del jobb kvar att göra men framhåller att lanseringen är bolagets största hittills med 150 miljoner produkter.

Läs mer

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen