Hem
CUPRAANNONS

Därför väljer allt fler Cupra som tjänstebil

Cupra är idag ett av de snabbast växande bilmärkena både i Europa och i Sverige, och på bara sju år har man lanserat lika många modeller. (Magnus Sandberg)

Bra förmånsvärde.

Laddhybrid med lång räckvidd.

Lägg till en sportig design – och det är lätt att förstå varför Cupra på kort tid etablerat sig som en stark aktör på tjänstebilsmarknaden i Sverige.

Cupra, som är det yngsta varumärket inom Volkswagengruppen, är idag ett av de snabbast växande bilmärkena både i Europa och i Sverige, och på bara sju år har man lanserat lika många modeller.

”Jag laddar hemma och kör mest el i stan, men har ändå förbränningsmotorn om jag behöver. Det ger mig frihet utan räckviddsångest” säger Alexander Frid Kahn. (Magnus Sandberg)

Idag har man en tydlig spets inom laddhybrider, med ett utbud av flera attraktiva modellalternativ där CUPRA Leon Sportstourer har blivit ett populärt val inom företagssegmentet.

– Jag har kört många bilar genom åren, men den här har fastnat, säger Alexander Frid Kahn, 45.

– Jag körde en Cupra privat för några år sedan och gillade känslan. Men då var varumärket lite mer okänt för mig. Nu har jag börjat titta mer på tjänstebil och det här känns helt som min bild av vad en sådan ska vara, fortsätter han.

I ett segment där många bilmodeller börjar kännas likadana sticker Cupra ut med sin kombination av elektrifiering, förmånsvärde och design. (Magnus Sandberg)

I ett segment där många bilmodeller börjar kännas likadana sticker Cupra ut med sin kombination av elektrifiering, förmånsvärde och design.

Cupra Leon Sportstourer e-HYBRID är en av Cupras laddhybridmodeller – med en elektrisk räckvidd på upp till hela 129 km:

– Det känns bra att kunna köra majoriteten på el, men ändå veta att jag kommer långt på bensin, säger Alexander Frid Kahn.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.