Hem
Två elever sitt med en dator i ett klassrum/arkivbil.d (Alexander Olivera/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Digitala läromedel kritiseras: Dåliga och stressande

De digitala läromedlen i skolan håller inte måttet och skapar stress. Det menar läraren Fali Gråman på Dalsskolan i Stockholm, rapporterar P4 Stockholm. Det är inskrivet i kursplanen att eleverna ska få en hög digital kompetens, men det kan vara svårt att få till i praktiken.

– Om elever kommer på lektioner utan datorer eller inte har datorer går det inte att undervisa eleverna, säger Fali Gråman.

Gråman undervisar i franska och upplever att de digitala verktygen inte alltid har bra material för hennes ämne. I stället kopierar hon ur en äldre lärobok och delar ut till eleverna.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen