Djerf tappar följare i snabb takt efter kritikstormen
Influeraren Matilda Djerf har tappat ett stort antal följare på sociala medier efter Aftonbladets granskning om arbetsmiljöproblem på klädmärket Djerf Avenue. Det framgår av statistik som Resumé tagit fram.
Sedan avslöjandet den 11 december har Djerf förlorat totalt 175 896 följare på Instagram, vilket motsvarar ett dagligt snittapp på 11 700. Hennes följarskara har minskat till 2 995 000. Klädmärket Djerf Avenues konto har under samma period blivit av med 23 672 följare.
Avslöjandet, som belyste påstådda problem med arbetsmiljön, har väckt stor uppmärksamhet och kritiken mot Djerf har varit hård.
Läs mer
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen