Efter nätattacken: SAS publicerar annan version
Flygbolaget SAS publicerar en annan version av den reklamfilm som bolaget tagit bort från Youtube efter att den utsatts för en nätattack, skriver TT.
En kortare version där filmens buskap kommer fram snabbare ska publiceras under onsdagskvällen, rapporterar nyhetsbyrån.
SAS fick i nätattacken kritik för att ha svartmålat Skandinavien och när bolaget plockade bort filmen kritiserades det från flera håll för att inte stå upp för sina värderingar. SAS kommunikationsdirektör Karin Nyman säger att en nätattack är en extrem situation, vilket var anledningen till att den plockades ner.
– Det är oerhört farligt och obehagligt att användas som en plattform för andra syften och därför är det viktigt att få kontroll över det, säger Nyman till TT.
Läs också
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen