Hem
Herman Lindqvist menar att SAS inte förstått den svenska mixen. Arkivbild från 2017. (TT)

Herman Lindqvist om SAS: ”Svenska mixen är unik”

Historikern och journalisten Herman Lindqvist riktar kritik mot SAS omdebatterade reklamfilm om Skandinavien i ett inlägg på DN Debatt. Lindqvist anser att SAS påstående om att allt svenskt är kopior från andra länder visar på att de inte förstår att mixen av erfarenheter är unik.

”Allt det utländska har slagit rot och blandat sig med det som redan kommit in. Så uppstod den svenska mixen”, skriver Lindqvist.

Han skriver vidare att den ”svenska mixen är i konstant förändring” och att invandringen till Sverige gjort ”mixen mer kryddad men också mer laddad”.

Mer opinion om SAS reklamfilm

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen