Hem
(Johan Nilsson/TT)

Elbolag rings ner av kunder: ”Klarar inte vardagen”

Samtalen till elbolagen från oroliga kunder har ökat lavinartat, uppger flera elbolag. För Eon med 700 000 kunder i Sverige har inringningarna tredubblats. Företaget överväger nu att ta in hjälp från företagshälsovården för att erbjuda kundtjänstpersonalen samtalsstöd. Det skriver TT.

Mats Ekblom, fackförbundets Unionens ordförande på Eon, säger att de får svåra samtal med uppgivna kunder.

– Nu säger de nästan att de kommer att ta livet av sig för att de inte klarar av sin vardag med el- och matpriser, säger han till nyhetsbyrån.

Till dig som mår dåligt

För dig som mår dåligt finns alltid hjälp att få. Det är viktigt att ta kontakt och be om hjälp. Nedan listas en rad olika stödnummer och organisationer som du kan kontakta.

Läs mer (6 oktober)

Så får du den bästa ekonomibevakningen:

Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp. Omni Ekonomi hjälper dig att navigera i den just nu turbulenta ekonomiska verkligheten – med nyheter, analyser och handfasta råd kring din privatekonomi. Just nu får du testa Omni Ekonomi i tre månader för 99 kronor. Erbjudandet gäller även dig som har testat Omni Ekonomi tidigare.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen