Hem
(Naina Helén Jåma/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Expert: ”Chockerande dålig lansering”

Att Amazon ännu inte verkar ha ställt den svenska e-handeln på ända sedan intåget i oktober i fjol betyder inte att den amerikanska e-handelsjätten är uträknad redan. Det menar konsulten och Amazon-kännaren Anna Nordlander, som har följt bolaget i över tio års tid.

– Den chockerande dåliga lanseringen tror jag inte man ska läsa in alldeles för mycket i. Sverigelanseringen följer ett ganska vanligt mönster för hur Amazon går in i nya länder, säger hon till TT.

Nordlander konstaterar att svenskarna redan är vana med att få snabb, fri leverans av varor som handlats på nätet.

– Vad vi däremot inte är vana vid är konceptet med ”everything store”, och det är väldigt tydligt attt Amazon har det som sin nisch här.

Tidigare rapportering

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen