Hem
PA Prabert, presskontakt på Mysafety. (Peter Phillips / Peter Phillips)

Flera anmälningar mot Mysafety: KO granskar

På bara fyra år har Konsumentverket fått ta emot över 500 anmälningar mot försäkringsförmedlaren Mysafety, skriver SvD Näringsliv. Bland klagomålen finns bland annat oseriös telefonförsäljning, vilseledande marknadsföring och svårigheter med att säga upp avtal. Nu ska Konsumentverket granska bolagets marknadsföring.

– Skickar man erbjudanden till kund ska det vara väldigt tydligt att det är just ett erbjudande. Det har det inte varit, säger Gunnar Wikström, processråd vid Konsumentombudsmannens sekretariat, till tidningen.

PA Prabert, Mysafetys presskontakt, säger till tidningen att man ser ”jätteallvarligt” på anmälningarna och att man utreder fallen internt.

bakgrund
 
Mysafety
Wikipedia (sv)
Mysafety Försäkringar, i marknadsföring skrivet mySafety, är en fristående försäkringsförmedlare som utvecklar och säljer försäkringar och tjänster för assistans och ekonomisk ersättning vid identitetsstöld, näthat, kort- och mobilstölder. Företaget startade 1999, och är en del av Mysafety Group som har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Polen, Ryssland, Ukraina, Kazakstan och Vitryssland. Företaget ägs sedan 2007 av Litorina. Den svenska verksamheten bedrivs från huvudkontoret på Gärdet i Stockholm och där finns även avdelningar för kundtjänst, försäljning och produktutveckling.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen