Hem
Foodora. Arkivbild. (Lars Pehrson/SvD/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Foodora köpte loss logga från nedlagda Waitress

Den numera nedlagda mat-appen Waitress har legat i en tvist med storkonkurrenten Foodora angående liknande logotyper, skriver Breakit. I Waitress årsredovisning framkommer det att den svenska mat-appen valt att byta logga, i utbyte mot 750 000 kronor från Foodora.

Enligt Waitress var Foodoras logga allt för lik den logotyp som varumärkesskyddats av Stockholmsbolaget. De båda loggorna har i princip samma motiv, det enda som skiljer dem åt är färgerna där Foodoras är rosa och vit och Waitress är svart och vit.

I går kom beskedet att Waitress lagt ner, bland annat på grund av den tuffa konkurrensen bland matappar.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen