Hem
CapcitoANNONS

Handspriten gör succé: ”Sticker ut”

En lång rad bolag har ställt om sin verksamhet under coronakrisen. Bland dem är AB Svenska Sprit, en spritdistributör som breddat affären genom att lansera en egen handsprit.

– Vi ville skapa en autentisk men säker produkt som sticker ut från apotek-varianterna, säger Lars Taavola, delägare på AB Svenska Sprit.

Efter att inledningsvis ha sålt in flaskor till restauranger och ICA-handlare, har Taavola nyligen också startat en webbutik. Handspriten uppskattas framför allt för entreprenörens egengjorda fläderdoft och coola design.

– Folk säger att vi gör den snyggaste handspriten ever!

Boostar affären med smart finansiering

För att mäkta med snabbt ökande volymer har AB Svenska Sprit investerat i etikettmaskiner och smidigare logistik – och finansieringen har man säkrat via fintech-bolaget Capcito. Att sälja kundfakturor mot en liten avgift “passade perfekt” för att växla upp verksamheten, menar Taavola.

– Nu får vi tillgång till pengarna en månad tidigare. Provisionen är schysst och mycket lägre än på ett lån. Det finns de som varnar om dessa produkter, men det är enligt mig helt obefogat, säger Lars Taavola.

Capcito: Lite schysstare företagsfinansiering

  • Inga dolda avgifter och bindningstider
  • Fakturaköp kostar endast 0.8 % - 3,7 % exklusive moms
  • Få pengar nästa dag
  • Ansökan görs på nolltid med hjälp av BankId
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.