Hilfiger vill göra keps till lyxvara: ”Ligger i luften”
Tommy Hilfiger återvände till New Yorks modevecka i februari efter två års frånvaro. Modeskaparen, som startade sin karriär för nästan 40 år sedan genom att ”göra uppror” mot traditionella siluetter och snitt, har en ny vision för sitt märke: tyst lyx.
Plaggen på catwalken var fortsatt överdimensionerade och avslappnade i sann Hilfiger-anda, noterar The Guardian. Men de 59 basebollkepsarna som visades upp var alla tillverkade i kashmir.
– Det är inne igen att klä upp sig. Vi rör oss bort från streetwear till en mer polerad look. Det ligger i luften, jag kan känna det, säger Hilfiger.
Läs hela intervjun via länken nedan.
Om intervjuer
Under rubriken ”Intervjuer” rekommenderar Omni-redaktionen under helgen några intressanta intervjuer med personer från flera vitt skilda branscher.
Om Omni-helg
Svepen är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner och intervjuer som publiceras varje helg.