Ilska efter avslöjandet om Djerf Avenue: ”Rejäl kris”
Det ”haglar” negativa kommentarer på Djerf Avenues i sociala medier efter att anställda på influeraren Matilda Djerfs bolag larmat om trakasserier och en dålig arbetsmiljö, skriver Svenska Dagbladet.
Jonas Colliander, forskare i marknadsföring, säger att Aftonbladets avslöjande tycks ha lett till en ”rejäl kris”. Den starka kopplingen mellan bolaget och Djerf bidrar till det.
– Det här bolaget heter hennes namn och hon har ett större genomslag på varumärket, det är en risk med den här typen av bolag, säger han, och får medhåll från varumärkesforskaren Eva Ossiansson.
Enligt GP är flera kändisar kritiska mot den uppståndelse som blivit, och anser att Djerf nu utsätts för ett drev.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen