Hem
Liza Hansson grafisk webbdesigner och interaktionsdesigner på Länsförsäkringar, har arbetat med nya appen för Apple Watch.
LänsförsäkringarANNONS

”Jag drivs av att vi ägs av våra kunder”

Mobiltelefonen och datorn har snabbt förändrat hela vårt samhälle. Tjänster som man för bara några år sedan fick hjälp med personligen sköter vi nu själva på en skärmyta som mäts i tum.
– Det är en utmaning att få in användbara tjänster i så små enheter som klockorna och telefoner, men det är också enkelt då vi måste fokusera på det viktigaste. Våra tjänster ska göra kunderna mer närvarande och engagerade, säger Liza Hansson, grafisk webbdesigner och interaktionsdesigner på Länsförsäkringar.
Tillsammans med teamen på Länsförsäkringar har hon arbetat med att utveckla företagets webb, mobilapp och den nylanserade Apple Watch/Android-appen. Hittills har Länsförsäkringar lyckats väl med utvecklingen av appar och webb – bland annat vann man 2014 utmärkelsen bästa mobilapp av Web Service Award.

Lär sig hela tiden något nytt

– Min utmaning är att skapa tjänster som gör det lätt och roligt att använda Länsförsäkringars produkter. Vi försöker lyfta det innehåll som är relevant för användaren och visualisera det på ett enkelt sätt, säger Liza Hansson.
Appen och webben har snabbt blivit en av de viktigaste kontaktytorna mot Länsförsäkringars kunder.
– Något som jag drivs av i utvecklingsarbetet är att Länsförsäkringar ägs av sina kunder, vilket gör att vi alltid tänker på kundens bästa. Jag gillar att jag aldrig blir fullärd, jag måste hela tiden utvecklas och lära mig nytt, det är även teamandan som finns hos Länsförsäkringar. Vi jobbar tillsammans för att hitta den bästa lösningen. Allas kompetenser är viktiga för att vi ska få ett så bra resultat som möjligt, säger Liza Hansson.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.