”Kinas Uber” vittnar om normal efterfrågan igen
Didi Chuxing – som är den kinesiska motsvarigheten till tjänster som Uber och Lyft – konstaterar att efterfrågan har återhämtat sig och nu ligger på samma nivå som ett år tidigare, efter en tidigare kraftig nedgång till följd av coronapandemin. Det hävdar bolagets vd Cheng Wei, skriver Reuters.
Beskedet kommer en tid efter att många verksamheter i Kina som varit stängda till följd av pandemin öppnat igen.
Didi
Wikipedia (en)
Didi Chuxing Technology Co., (stylized DiDi, Chinese: 滴滴出行; pinyin: Dīdī Chūxíng, pronounced [tɨ́tɨ́ ʈʂʰúɕɪ̌ŋ]), formerly Didi Kuaidi (Chinese: 滴滴快的), is a Chinese transportation company headquartered in Beijing. The company provides app-based transportation services, including taxi hailing, private car hailing, social ride-sharing and bike sharing; on-demand delivery services; and automobile services, including sales, leasing, financing, maintenance, fleet operation, electric vehicle charging and co-development of vehicles with automakers. In 2018, DiDi's platform had more than 550 million users and tens of millions of drivers.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen