KV granskar Ingrosso för omärkt reklam – igen
Konsumentverket har inlett en ny granskning av influeraren och entreprenören Bianca Ingrossos marknadsföring på sociala medier, skriver svenska medier och hänvisar till nyhetsbyrån Sirén. Den här gången handlar det om reklam för hennes hudvårdsmärke Caia och syskonen Ingrossos matmärke Mino.
”Med anledning av den upprepade överträdelsen kommer Konsumentverkat att föredra ärendet för Konsumentombudsmannen (KO) som därefter beslutar om ärendet ska övertas av KO för vidare rättsliga åtgärder”, skriver Konsumentverket.
Det är tredje gången sedan 2021 som Bianca Ingrosso granskas för vilseledande marknadsföring. Hon har även fällts fyra gånger av Reklamombudsmannen (RO) för bristande reklamidentifiering, skriver branschtidningen Resumé.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen