Hem
STOCKHOLM 20240925 Bianca Ingrosso. Syskonen Ingrosso lanserar sitt gemensamma varumärke, Mino, som är ett nytt livsmedelsvarumärke inom dagligvaruhandeln med fokus på italienska kvalitetsprodukter. Foto: Pontus Lundahl / TT / Kod 10050 (Pontus Lundahl/TT)

Ingrossos nya butik lockade möjliga skolkare

Köerna ringlade långa på Biblioteksgatan i Stockholm när Bianca Ingrossos sminkbolag Caia slog upp dörrarna till nya flaggskeppsbutiken. Vissa ungdomar i kön hade föräldrarna med sig – andra verkade skolka från skolan för att dyka upp, skriver TT.

– Vi har hört att de 300 första ska få en goodie bag och vi hoppas på att det händer, säger Noi Akiwumi, 15 år, till nyhetsbyråns reporter.

Caia grundades 2018 av Bianca Ingrosso och tre andra. Bolaget gjorde en vinst på 195 miljoner kronor förra året, enligt DI.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen