Hem
Stina Stjernkvist/SvD/TT / SVENSKA DAGBLADET

Larmet inifrån kundtjänsten: ”Behandlas som åsnor”

Callcenterföretag Foundever, som jobbar åt Klarna, marknadsför sin kundtjänst på Cypern med löften om personlig utveckling och positiv arbetsmiljö. Verkligheten är dystrare med låga löner, klockade toalettbesök och ett orealistiskt bonussystem, skriver Arbetet och Arbetsvärlden i en gemensam publicering.

De flesta personer tidningarna har pratat med som jobbat där har valt att vara anonyma på grund av rädsla för att bli stämda eller för att inte få ett nytt jobb.

– Jag tycker att Klarna verkligen utnyttjar folk här nere. Vi blir behandlade som åsnor, säger en före detta anställd till Arbetet.

Klarnas presschef skriver i ett mejl att ”Foundever är en noggrant utvald partner som delar Klarnas etos och engagemang för sina team”.

Vinterns smartaste investering

Är noteringsklimatet på väg att bli hett igen? Vad händer med bomarknaden när alla bundna lån löper ut? Och blir det något tomterally på börsen?

Med Omni Ekonomi, Omnis systerapp, får du alla affärsnyheter du behöver på ett ställe, med dagliga aktieanalyser, kommentarer från experter och fördjupning och förklaring av utvecklingen på marknaderna.

Annonsfri läsning och möjlighet att dela din prenumeration med en vän eller familjemedlem ingår.

Vi strävar alltid efter objektivitet och faktagranskar alltid våra artiklar. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen