Lidl-chef: ”Äntligen jämför svenskarna matpriser”
Hushållens lågprisjakt ger klirr i kassan för flera matkedjor, däribland Lidl och Willys, rapporterar TT.
Lidls försäljningssiffror blir inte offentliga förrän i augusti, men antalet kunder i procent har vuxit tvåsiffrigt varje månad de fem senaste månaderna, enligt Robert Stekovic, som är matkedjans kommersiella chef i Sverige.
– Äntligen jämför folk priser och funderar på varför de ska betala mer för samma sak. Tidigare har svenskar inte brytt sig så mycket om vad maten har kostat, de har köpt ändå, säger han.
Inled året med en bra investering – testa Omni Ekonomi
Är börsen långsiktigt på väg upp från botten i höstas? Inom vilka sektorer finns årets potentiella vinnare? Och hur stor avkastning vågar vi räkna med ett år som detta?
Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande nyhetsbevakning av börs och bolag. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att navigera marknaderna.
Nu får alla Omniläsare chansen att inleda året med en klok investering –testa Omni Ekonomi i två månader för endast 49 kronor (spara 269 kronor).