Louis Vuitton kritiseras i Kina för särbehandling
Lyxmärket Louis Vuitton är ett av flera internationella varumärken som kritiseras i statliga kinesiska tv-kanalen CCTV för att ha olika policies för kinesiska kunder och andra internationella kunder, skriver Bloomberg.
Enligt uppgifterna kan en kund som handlar i Kina inte lämna tillbaka varan och få pengarna tillbaka, något som är möjligt i USA och Kanada.
Rapporteringen kan komma att påverka den franska lyxkonglomeratet LVMH på börsen. När ett annat varumärke, Canada Goose, tidigare i veckan kritiserades för ”diskriminerande” policies i Kina backade aktien 20 procent.
Erbjudande: Läs Omni Ekonomi gratis i vinter
Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp för affärsläsare. Omni Ekonomi ger Sveriges bästa bevakning av börs-, bolags- och marknadsnyheter. Omnis läsare erbjuds nu att läsa Omni Ekonomi gratis i vinter (två månader, värde 318 kronor). Erbjudandet är helt utan förpliktelser, det blir ingen automatisk förlängning och du behöver inte ange något kreditkortsnummer.
Erbjudandet gäller endast dig som inte har nyttjat prova-på-erbjudande från Omni Ekonomi tidigare.