Hem
Prinsessan Madeleine Bernadotte lanserar det nya hudvårdsmärket MinLen på mässan "The Art of Beauty and Health" i Düsseldorf. (Jessica Gow/TT / TT Nyhetsbyrån)

Madeleines svar: ”Ser inte att det finns ett problem”

Prinsessan Madeleine ser inga svårigheter med att hålla isär sin satsning på en hudvårdsserie och rollen som kunglighet. Det säger hon i samband med att det nya varumärket Minlen lanserades på fredagen, rapporterar Expressen.

– Jag ser inte att det finns ett problem med balansen, säger hon på en pressträff.

Företaget har skapats och kommer att drivas i namnet Madeleine Bernadotte. Enligt prinsessan uppstod en öppning för att göra andra saker när det för några år sedan fattades beslut om att hon skulle göra färre officiella åtaganden.

Beskedet tidigare i veckan om att prinsessan startat varumärket Minlen i samarbete med den schweiziska skönhetsjätten Weleda har lett till en kritikstorm.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen