Musk: Så kan Twitter mer än tredubbla annonsintäkter
Twitters vd Elon Musk menar att sociala medier-tjänsten kan mer än tredubbla sina annonsintäkter genom att göra reklamen mer relevant för användarna. Det rapporterar Reuters.
Musk sa i ett livesänt tal på tisdagen att det är ”häpnadsväckande” hur dåligt Twitter har lyckats kapitalisera på tjänsten. Sedan han förvärvade plattformen i oktober har den dock präglats av kaos och osäkerhet och flera annonsörer har flytt, skriver nyhetsbyrån.
Twitters 30 bästa annonsörer minskade sina annonsköp med 42 procent under perioden november–december, enligt uppskattningar från Pathmatics by Sensor Tower.
Läs också
Inled året med en bra investering – testa Omni Ekonomi
Är börsen långsiktigt på väg upp från botten i höstas? Inom vilka sektorer finns årets potentiella vinnare? Och hur stor avkastning vågar vi räkna med ett år som detta?
Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande nyhetsbevakning av börs och bolag. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att navigera marknaderna.
Nu får alla Omniläsare chansen att inleda året med en klok investering –testa Omni Ekonomi i två månader för endast 49 kronor (spara 269 kronor).