Nästan en hel arbetsvecka slösas på IT-strul
Har du problem med datorn i dag också? Får du ingen mobiltäckning eller studsar alla mejl?
Problem likt dessa är vanliga: varje dag tvingas vi ägna sju minuter åt IT-strul, vilket på ett år blir hela 3,5 arbetsdagar. För företagare är det både frustrerande och kostsamt. Problemen har dessutom ökat under pandemin i och med hemmakontor och nya IT-verktyg. Det visar en undersökning som Sifo gjort på uppdrag av Telia.
Genom att samla IT, uppkoppling och telefonitjänster hos samma leverantör får företag flera fördelar och slipper lägga lika mycket tid på strulande teknik.
– Om ni samlar era tjänster hos oss hanterar vi alla ärenden – ni får en leverantör att vända er till och snabbare support. Vi vill göra det enklare att vara småföretagare. I stället för att jaga efter kontakter kan du lägga tiden på annat, säger Maria Bygdemo, gruppchef på Telia.
Det ingår i mobilportföljen:
- Slipp ringa runt till flera leverantörer
- Mindre administration
- Få hjälp snabbare
- Frigör arbetskraft och fokusera på kärnverksamheten