Hem
Praktikertjänst.
PraktikertjänstANNONS

Ny mätning – de toppar tandvårdspatienternas lista

Patienterna är fortsatt nöjda med tandvården. Det visar SKI:s senaste kundnöjdhetsmätning. Mest nöjda är man med Praktikertjänst som för sjunde året i rad har högst kundnöjdhet.

Svenskt kvalitetsindex, SKI, mäter varje år kundnöjdheten i tandvården. Det är en bransch som ända sedan mätningarna startade för över 20 år sedan haft mycket nöjda kunder.

I årets mätning minskar kundnöjdhetsindex från 75,5 till 74,7, men fortfarande ett högt resultat jämfört med andra branscher. Samtidigt ökar Praktikertjänst nästan fyra punkter till ett index på 83,1 och är därmed fortsatt i topp.

Praktikertjänst ökar i samtliga sex huvudkategorier – image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. Allra bäst presterar man i lojalitet, image och förväntningar.

– Jag är stolt över att vi återigen landar högst och att patienterna upplever att vi är proaktiva, tillgängliga och att vi är båda lyhörda och engagerade. Dessutom uppskattar många att man som patient vid varje planerat besök ofta får träffa samma tandläkare eller tandhygienist. Det skapar trygghet och en bättre vård, säger Annelie Forneheim, tandläkare och verksamhetschef på Praktikertjänst Örebro Tandhälsa.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.