Öl och storbildsskärm – så ska modeshow bli folkligt
Storskärm, bröliga applåder och berusad barmiljö. I ett försök att göra modeveckan folklig har den 26-årig Tiktok-stjärnan Elias Medini fått Parisborna att börja kolla på modeveckan som om det vore en fotbollsmatch rapporterar AFP.
– Målet är verkligen att demokratisera en elitistisk scen och göra den superinkluderande. Jag ville verkligen titta på det här, men inte själv, säger han på en packad bar i centrala Paris.
Precis som i sport håller åskådarna på olika lag, eller modehus i det här fallet. På storskärmar bredvid modevisningen har Medini satt upp digitala omröstningar om vilket märke som hade bäst kläder varje dag.
Fredagens vinnare var franska designern André Courrèges.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen