Hem
(Mark Schiefelbein / TT NYHETSBYRÅN)

Onlineförsäljningen steg – även när butiker öppnades

H&M:s nätförsäljning ökade med 40 procent i lokala valutor och 32 procent i svenska kronor i det andra kvartalet jämfört med motsvarande period i fjol, visar morgonens delårsrapport.

Klädjätten noterar att onlineförsäljningen ”utvecklats mycket väl” även när butiker åter öppnat upp efter att restriktioner lättats.

– Det visar att kunderna uppskattar att kunna handla i den försäljningskanal de önskar, säger vd Helena Helmersson.

Andra kvartalet (mars-maj)

Omsättning: 46 509 mkr
Väntat (Infront): 46 509 mkr
2020: 28 664 mkr

Rörelseresultat: 3 852 mkr
Väntat (Infront): 3 642 mkr
2020: −6 188 mkr

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen