Onlineförsäljningen steg – även när butiker öppnades
H&M:s nätförsäljning ökade med 40 procent i lokala valutor och 32 procent i svenska kronor i det andra kvartalet jämfört med motsvarande period i fjol, visar morgonens delårsrapport.
Klädjätten noterar att onlineförsäljningen ”utvecklats mycket väl” även när butiker åter öppnat upp efter att restriktioner lättats.
– Det visar att kunderna uppskattar att kunna handla i den försäljningskanal de önskar, säger vd Helena Helmersson.
Andra kvartalet (mars-maj)
Omsättning: 46 509 mkr
Väntat (Infront): 46 509 mkr
2020: 28 664 mkr
Rörelseresultat: 3 852 mkr
Väntat (Infront): 3 642 mkr
2020: −6 188 mkr
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen