Hem
Stockholms tunnelbana/Flora Wiström reagerade på Instagram. (TT/Skärmdump)

Rasar mot bröstreklamen: ”Vad är det för dystopi?”

I Stockholms tunnelbana har reklam för plastikoperation tryckts upp på väggarna. Och nu har kritiska röster väckts, rapporterar flera medier.

”Ser du tuttar var du än tittar?”, ”Har du nosat på en ny näsa?” går att läsa på Akademiklinikens reklamskyltar. Författaren och bloggaren Flora Wiström, har anmält reklamen till Reklamombudsmannen.

– Vad är det för dystopi vi befinner oss i? Jag blir vansinnig på denna sinnessjuka normalisering, säger hon till Aftonbladet.

Företaget bakom reklamen uppger för tidningen att de inte vill skapa några nya ideal eller få någon att må dåligt.

”Vi vill minimera risken att någon uppfattar det som att det är fel på deras kropp”, skriver Karl Lehmann, marknadschef.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen