Reparationsarbete ledde fram till svåra tågolyckan
Misstag under ett reparationsarbete orsakade ett signalfel som ledde till den tågolycka i Indien där nästan 300 människor dog. Det slår en statlig utredning fast enligt Reuters.
Enligt rapporten hade olyckan kunnat förhindras om stinsen på den närliggande tågstationen hade rapporterat vidare signalfelen, skriver Times of India.
Tre tåg var inblandade i olyckan som inträffade i delstaten Odisha i östra Indien den 2 juni. Olyckan är en av de allvarligaste i landets historia.
bakgrund
Tågolyckor i Indien
Wikipedia (en)
This is an incomplete chronological list of railway accidents and incidents in India.
Railway accidents may be classified by their effects (e.g.: head-on collisions, rear-end collisions, side collisions, derailments, fires, explosions, etc.), or by cause (e.g.: driver and signalman error; mechanical failure of rolling stock, tracks and bridges; vandalism, sabotage and terrorism; level crossing misuse and trespassing; natural causes such as flooding and fog; hazards of dangerous goods carried; effectiveness of brakes; and adequacy of operating rules).
India's deadliest rail accident was the 1981 Bihar train derailment (750+ killed), followed by the 1995 Firozabad rail disaster (358 killed), the 2023 Odisha train collision (294 killed), the 1999 Gaisal train disaster (285 killed), the 1998 Khanna rail disaster (212 killed), the 2002 Rafiganj train wreck (200 killed), the 1964 Rameswaram cyclone causing Pamban Bridge accident (150+ killed) and the 2010 Jnaneswari Express train derailment (148 killed).
Inträffade vid stationen Bahanaga Bazar
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen