Restaurangägare i Lund: ”Folk är lättkränkta”
Flera krögaren i Lund som Sydsvenskan har varit i kontakt med har tröttnat på kunders dåliga attityd på sociala medier.
Även om han inte själv drabbats säger restaurangägaren Calle Henrickson till tidningen att det räcker med att gå in på sociala medier för att se det hårda tonläget. För framförallt nyetablerade ställen kan det ställa till problem, menar han.
– Folk är väldigt lättkränkta. Man ska skriva skit på nätet, man ska sänka stället.
Violeta Caballero på Creperiet i Lund anser att det påverkar alla i branschen, även om det inte händer så ofta.
– Det finns gäster som kan klaga på nästan vad som helst – öppningstider, stängningstider, för mycket folk, för lite personal. You name it. Men oftast inte på maten, säger hon.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen