Reynolds reklambyrå gör succé: ”Vi gör tvärtom”
Skådespelaren Ryan Reynolds brukade ogilla reklam – andra kunde syssla med reklam. Sedan gjorde han ”Deadpool” och mötte en av filmbolagets reklamchefer, George Dewey. Efter det började han se på det annorlunda. Det säger Reynolds i en intervju med tidningen Entrepreneur.
– Vi började se reklamen som ett helt nytt verktyg, något som vi verkligen kunde berätta historier med, säger han.
Så hur gör hans produktionsbyrå Maximum Effort för att få virala hits?
– Du vet repliken om hur Shakespeare smugglade in poesi i sina verk? Vi gör typ tvärtom. Vi känner att när någon kollar på en reklamfilm så finns ingen anledning att den inte kan kännas extremt underhållande, nyskapande och kul.
Läs hela intervjun via länken nedan.
Om intervjuer
Under rubriken ”Intervjuer” rekommenderar Omni-redaktionen under helgen några intressanta intervjuer med personer från flera vitt skilda branscher.
Om Omni-helg
Intervjuerna är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner, intervjuer och långläsning som publiceras varje helg.