Hem
Arvid Stark och Ida Lindh, vinnare av årets kärleksreality Gift vid första ögonkastet (Christine Olsson/TT)

Risk för mer dokusåpa på grund av den svaga kronan

Reklaminvesteringar i medier minskar, som mest vad gäller tv. Det kan innebära mer lokala och mindre manusbaserade program, rapporterar Ekonomiekot Extra.

Dagens Medias chefredaktör Linnea Kihlström säger att det kommer bli mer dokusåpor framöver, eftersom det är billigare.

– Sen kommer vi få se mycket mer lokalt innehåll eftersom den svenska kronan är så svag. Det är dyrt att köpa innehåll, säger hon i helgens program.

Hon får medhåll från medieforskaren Tobias Lindberg som menar att “det inte är osannolikt” att det blir mer svenska dokusåpor framöver.

Läs mer

Höstens smartaste investering

Vi går mot en händelserik ekonomihöst. Är noteringsklimatet på väg att bli hett igen? Vad händer med bomarknaden när alla bundna lån löper ut? Och hur ska det gå för den historiskt svaga kronan?

Med Omni Ekonomi, Omnis systerapp, får du alla affärsnyheter du behöver på ett ställe. Lägg därtill dagliga aktieanalyser direkt i appen, kommentarer från hundratals experter, fördjupning och förklaring, samt upplåst innehåll från världens ledande medier. Och mycket mer.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen