Så blev startup-företaget en snabbsuccé
Bästa cityläge, hög kvalitet, personlig service och smarta digitala lösningar. Hotellkedjan HTL har snabbt blivit Stockholms hetaste. Sen starten för två år sen har man i dag två hotell i Stockholm och två i Oslo. Hotellet på Kungsgatan har utsetts till ett av de tre bästa i Stockholm av både Wallpaper och Time Out, och resesajten Tripadvisors användare har utsett det till ett av sina favoriter. Den stora innergården med bar och sköna fåtöljer lockar stans lokalbefolkning.
Relevanta för gästen
Bakom succén ligger ett handplockat team som fokuserat på att lyssna på vad både affärs- och privatresenärer verkligen vill ha inför, under och efter resan. Och man vågar tänka nytt.
– Vi inspirerades av andra branscher och beteenden och skapade ett hotellkoncept som verkligen erbjuder det som gästen värdesätter mest under en cityresa, säger Gül Heper, brand och commercial director på HTL.
– Visst har det gått snabbt men vi är relevanta för gästen på grund av det gedigna grundarbete vi gjorde. Men det är också känslan hos oss som tilltalar våra gäster, att vi är en personlig plats man verkligen vill hänga på.