Så kan du betala utan att behöva vänta på notan
Även om det återstår en hel del innan vi lever i ett helt kontantlöst samhälle och plånboken är utfasad, så är restaurangkedjan Wagamamas nya betallösning ett exempel på att man redan nu kan lämna börsen hemma och ändå bli mätt.
Wagamama erbjuder nämligen appen Qkr! with MasterPass som gör det möjligt för kunderna att betala maten med sin telefon. Allt man beställer läggs automatiskt in i appen. När man är klar betalar man smidigt med sitt MasterCard-kort eller kort från andra varumärken i MasterCards digitala plånbok MasterPass.
Lätt att dela upp notan
– Qkr! with MasterPass ger kunden kontroll över betalningarna. I stället för att försöka fånga servitörens uppmärksamhet kan man betala direkt i telefonen. Det är dessutom lätt att dela upp notan mellan sina vänner eller kollegor, säger Mats Taraldsson, affärsutvecklingschef på MasterCard i Norden och Baltikum.
Qkr! with MasterPass finns i nuläget tillgänglig i 112 Wagamamarestauranger i Storbritannien. Wagamama var den första restaurangen eller återförsäljaren att erbjuda betalningsinnovationen från MasterCard. Numera kan bland annat svenska stjärnkocken Marcus Samuelssons restaurang Streetbird Rotisserie i New York också erbjuda sina kunder att betala och beställa med Qkr! with MasterPass-appen.
