Hem
Margaux Dietz på prisutdelningen för Årets Mama 2023. (Christine Olsson/TT / TT Nyhetsbyrån)

Slutar som influencer – ska sälja sexleksaker

Margaux Dietz slutar som influencer för att koncentrera sig på sitt nystartade företag som ska ta fram sexleksaker för kvinnor. Det rapporterar Svenska Dagbladet.

Dietz var en av Sveriges mest framgångsrika influencers från genombrottet 2017 – då hon lade ut sin egen förlossning på Youtube – tills 2022, då hon mötte hård kritik efter att hon i lättsam ton filmat en person som låg utslagen utanför hennes lägenhetsdörr. På ett år rasade omsättningen i Dietz bolag från nästan nio miljoner kronor till under miljonen.

– När jag väl var inne i det så märkte jag inte hur mycket jag faktiskt gav för andras skull. Det känns som att mitt liv har blivit så mycket bättre sedan jag fick tillbaka min integritet, säger hon till SvD.

Dietz tror att hon fortsatt som influencer om händelsen i trappen förblivit ogjord. Men nu väntar i stället nya projekt.

Hon investerar i svenska startups och fonder och är vd för det delägda företaget Niut, som tagit fram hjärtformade vibratorer.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen