Snapchat ska testa annonser intill direktmeddelanden
Snapchat kommer inom kort att börja testa ett koncept med sponsrade meddelanden intill direktmeddelanden från vänner på plattformen. Det har vd:n Evan Spiegel avslöjat i ett internt meddelande till de anställda på företaget.
Annonserna kommer att dyka upp under chattfliken som olästa meddelanden. Det kommer inte att skickas ut några pushnotiser om annonsmeddelanden, och det är frivilligt för användarna att öppna dem. Det är däremot oklart om annonsmeddelandena kommer att kunna raderas om de inte har blivit lästa.
Beskedet om annonserna kommer efter att Snaps aktie noterats på en rekordlåg nivå, och Spiegel skriver i meddelandet till de anställda att det nu är viktigt att visa för investerarna att den digitala annonsverksamheten kan växa.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen