Hem
(Shutterstock)

Sonos har en plan för att återvinna kundernas förtroende

Den ödesdigra lanseringen av högtalartillverkaren Sonos buggiga nya app i våras har påverkat företaget drastiskt. Och nu lägger företagets vd Patrick Spence fram en plan som han hoppas ska göra att Sonos kan återvinna förtroendet bland konsumenterna. Det rapporterar The Verge, som skriver att planen kan delas upp i två huvuddelar.

Det ena handlar om att Sonos ska försöka förstås hur allt gick fel både med utvecklingen av mjukvaran och i den underliggande företagskulturen. Det andra handlar om att säkerställa att något liknande inte händer igen, så att konsumenterna kan känna att de litar på företaget.

The Verge konstaterar att det faktiskt står saker på spel, även om det kan tyckas vara småsaker i sammanhanget. Sonos ledning kommer till exempel inte att få någon bonusutbetalning om företaget inte klarar att förbättra appupplevelsen och återskapa förtroendet bland konsumenterna.

Sonos utökar även sin tillverkningsgaranti på flera av sina produkter med ytterligare ett år.

Om planen faller väl ut återstår nu att se.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen