Spotifytopp ökade gängens kärlek till Haglöfs
Det klassiska friluftsmärket Haglöfs har blivit en del av de kriminella gängens arbetskläder. Men varför det? frågar sig Expressen.
Enligt tidningen ska kärleken till Haglöfs växt bland gängkopplade i förorten efter att några av dem blivit vänner med en Spotifychef med släktband till Haglöfs huvudkontor.
Redan före det var märket populärt bland unga. Dels på grund av att många produkter är svarta, men också för att de är varma och har en smidig passform.
”Enkla plagg att slita av sig efter en skjutning och göra sig av med”, skriver Expressen.
Haglöfs anser att det är media som gjort kopplingen mellan märket och gängen, säger kommunikationschef Sara Skogsberg Cuadras.
Vinterns smartaste investering
Är noteringsklimatet på väg att bli hett igen? Vad händer med bomarknaden när alla bundna lån löper ut? Och blir det något tomterally på börsen?
Med Omni Ekonomi, Omnis systerapp, får du alla affärsnyheter du behöver på ett ställe, med dagliga aktieanalyser, kommentarer från experter och fördjupning och förklaring av utvecklingen på marknaderna.
Annonsfri läsning och möjlighet att dela din prenumeration med en vän eller familjemedlem ingår.