Hem
Vd Åsa Wallenberg. (Fredrik Hjerling)
SPP FonderANNONS

SPP Fonder byter namn – men fokus är detsamma

Den 7 juni bytte SPP Fonder namn till Storebrand Fonder. Enligt SPP Fonders vd Åsa Wallenberg innebär det inte någon förändring i fondernas eller förvaltningsorganisationens fokus.

– Vi gräver där vi står och ska även i fortsättningen erbjuda fondprodukter med ett stort hållbarhetsfokus och låga avgifter, säger Åsa Wallenberg.

Enligt Åsa Wallenberg är den stora skillnaden att man i och med namnbytet kan erbjuda en bredare palett av fondprodukter under ett gemensamt varumärke, vilket blir särskilt viktigt när man expanderar utanför Sverige.

– Vi har ju primärt haft fokus på Sverige men det finns redan i dag en stark efterfrågan på flera av SPP Fonders fonder på flera marknader i Norden. Med ett gemensamt varumärke kommer vi i större utsträckning än i dag kunna dra fördelar av varandra och få en tydligare profil som ledande på hållbarhet.

För de kunder som i dag är investerade i SPP Fonders produkter innebär namnändringen inte att man måste agera på någonting, enligt Åsa Wallenberg.

– Som andelsägare kan man sitta lugnt i båten. Fonderna kommer byta namn från SPP till Storebrand och i vissa fall passar vi på att göra fondnamnen kortare och enklare, exempelvis byter SPP Aktiefond USA namn till Storebrand USA. I övrigt är det inget nytt att ta ställning till, säger hon.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.