Studie: Sociala medier gör tonåringar deprimerade

Enligt en färsk studie som publicerats i tidskriften The Journal of Cyberpsychology, Behavior and Social Networking kan allt för hög konsumtion av sociala medier leda till depression bland tonåringar. Studien bygger på data från 750 skolungdomar i Ontario, Kanada och visar att det finns en tydlig koppling mellan frekvent nyttjande av sociala medier och risken för att utveckla mentala hälsoproblem.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen